Soms is het oplossen van een groot probleem een kleine moeite. Het is algemeen bekend dat het huis-aan-huis bezorgen van bladen, reclame en gemeentelijke informatie vaak een ramp of groot probleem is. Je kan daar allemaal belachelijke en vaak zinloze dure oplossingen voor laten verzinnen. Dorpsmarketing Oegstgeest zoekt het het gewoon veel goedkoper en effectiever dicht bij huis.
Leden van korfbalvereniging Fiks bezorgen het magazine huis-aan-huis en ontvangen daarvoor een bijdrage voor de clubkas. Mede daarom was de presentatie van het blad op het hoofdveld van de korfbalvereniging. Dorpsmarketeer Marjolijn van der Jagt had behalve 11.000 magazines, ook een presentje voor de kinderen die het magazine gaan bezorgen meegenomen.
Heel toepasselijk de ondertussen bekende mok met de slogan ‘Terug naar Oegstgeest’ en omdat de kinderen misschien het blad wel ’s avonds gaan bezorgen ook een lampje met dezelfde tekst.
Ik vind het een slim idee om een vereniging te betrekken in de bezorging. Ach wie niet sterk is, of een beperkt budget heeft, moet slim zijn lachte Marjolijn 🙂
De titel van het magazine is, ‘Oegstgeest een groen en gezond dorp om trots op te zijn’, met een waanzinnig mooie coverfoto van de Klinkenbergerplas gemaakt door Monique Shaw.
De eerste twee exemplaren werden uitgereikt aan wethouder Elfred Bus en CKV voorzitter Nico van Welzen.
De komende week ligt het magazine bij iedereen in de bus. Wie een Nee Nee sticker heeft kan hem ophalen bij het gemeentehuis of bij de Rijnlandse Boekhandel aan de Lange Voort.
5 reacties
Een slimme oplossing toch… en een win-win situatie.
Wat een slim idee! Die lampjes zijn trouwens ook top!
Leuk die lampjes, alleen al daarom willen ze wel op pad gaan, slim gedaan.
Een prima oplossing, want bezorgers zijn ook schaarser geworden.
Zo heeft de club en leden er ook voordeel van. Hans
Wat een slim idee. Beter dan het lopen leuren met die loten waar je als familie verplicht voelt om wat af te nemen.
Love As Always
Dimario