Home Maatschappij Streek van Verrassingen opende het Pop-Up Streekhuis

Streek van Verrassingen opende het Pop-Up Streekhuis

door Emile van Aelst

De streek heeft er sinds gisteren een klein vakantiehuisje op wielen bij

Het huisje is een onderdeel van de campagne Streek van Verrassingen, een initiatief van de marketingorganisaties van Leiden, Leiderdorp, Katwijk, Oegstgeest en de Rabobank Leiden-Katwijk. Omdat veel mensen deze zomer niet op vakantie gaan brengen de organisaties de mooie en zo nu en dan onontdekte plekken van de streek onder de aandacht. Hierdoor kan een vakantie in eigen streek een onvergetelijke belevenis worden. Het huisje trekt de komende weken door de streek en maakte gisteren zijn eerste stop in de tuin van Brasserie Park en blijft hier een kleine week staan.

Voor het huisje staan boxen met daarin allerlei informatie over de streek, zoals wandel- en fietsroutes, musea en andere bijzondere plekken.

Marjolein van der Jagt, dorpsmarketeer Oegstgeest, gaf de sleutel aan de Leiderdorpse wethouder Daan Binnendijk die de openingshandeling ging verrichten.

We beginnen al aardig te wennen aan de elleboog begroeting, ook Martijn Bulthuis, directeur Leiden Marketing en wethouder Daan Binnendijk hadden er geen moeite mee.

Veel pers aanwezig bij de presentatie van het huisje op wielen. Een gedeelte van de pers gaat eerdaags ook een of meerdere nachten in het huisje wonen. Het huisje gaat gebruikt worden door onder andere journalisten, bloggers, vloggers, niet alleen uit de regio maar uit heel Nederland en Vlaanderen om vanuit het Streekhuisje de streek te verkennen en ontdekken.

In zijn toespraak gaf Daan Binnendijk aan hoe belangrijk het is dat de marketingorganisaties uit de streek samenwerken en hij het enorm toejuicht dat dit nu gebeurt.

Martijn Bulthuis, Leiden Marketing, is ook erg blij met deze samenwerking en ziet het als een mooie kans samen de streek onder de aandacht te brengen.

Ook de Rabobank Leiden-Katwijk is partner in deze campagne en vindt het niet minder dan haar taak een steentje bij te dragen in de promotie van de streek vertelde Irene Staphorst.

De eerste bewoners van het huisje zijn een moeder en haar zoontje van de organisatie Kidsproof. Van Daan Binnendijk ontvingen zij als eerste de sleutel van het Streekhuisje.

Leuk als je als eerste het huisje mag openen.

Spannend hoe het er van binnen uitziet.

Hier gaan we het wel een paar nachtjes in uithouden.

Nadat de eerste bewoners binnen hadden rondgekeken werd er geproost op de opening.

Niet alleen champagne voor de bewoners, maar voor iedereen waren er bubbels.

Journaliste Marleen Hogendoorn was ook benieuwd hoe het er van binnen uit ziet. Ze gaat er wel over schrijven, maar er niet zelf in logeren.

Medewerkers van hotel Kasteel Oud Poelgeest uit Oegstgeest kwamen ook een kijkje nemen, half augustus staat het Streekhuisje bij hun op het landgoed. Samen met dorpsmarketeer Marjolein van der Jagt proostten ze vast op een mooie week in augustus.

Mede door de muziek en chansons van Peer bleef nog lang gezellig bij de opening.

Het Pop-Up Streekhuis is te bezoeken van 29 juli t/m in ieder geval 20 september 2020.  Alle informatie over waar het Streekhuisje staat en meer informatie is te vinden op www.streekvanverrassingen.nl.

 

 

Gerelateerde artikelen

4 reacties

די מריו 31 juli 2020 - 6:56

Daar kun je gerust het hele land mee door.. 😉

Love as always
Di mario

Reply
bvision 31 juli 2020 - 7:55

Een leuke verrassing toch… Die mogen ze na aflloop wel hier in de tuin zetten.

Reply
Nicky 31 juli 2020 - 11:06

Het ziet er leuk uit. Maar als je daar gaat logeren.. Heb je dan de hele tijd al dat volk om je huisje?

Reply
rietepietz 31 juli 2020 - 20:19

Ziet er erg leuk uit maar lijkt me toch wel onrustig om er in te logeren.

Reply

Plaats een reactie