Vanaf vandaag kun je deze elektrische wagentjes door Leiden zien rijden. Na het succes in al ruim 20 steden kan nu ook Leiden kennis maken met Picnic.
Dit zou natuurlijk kunnen lijken op zomaar een beetje doodordinaire reclame, maar er zijn een aantal opmerkelijke punten aan de service en vooral de werkwijze van Picnic. Voor ik over het milieu begin, kijken we natuurlijk altijd eerst even naar onze eigen portemonnee. Milieu is heel belangrijk, maar liefst zonder dat het ons iets extra’s kost. Picnic heeft de laagste prijs van de 4 of 5 grote Nederlandse supermarkten en bezorgt gratis aan huis en dat al bij bestellingen vanaf € 25,00.
Ze waren al een tijdje op zoek naar een geschikt pand en gelukkig kwam er een centraal gelegen pand van de Smitsloo groep vrij in de Rooseveltstraat. Menno Smitsloo vindt het fijn dat hij deze bijzondere en milieubewuste klant de mogelijk heeft kunnen bieden nu ook in Leiden te gaan werken.
Maar dan het milieu. Op dit moment rijdt Picnic in 24 steden met 300 elektrische wagentjes. Dat is dubbele winst ze zijn niet schadelijk voor het milieu en de ondertussen ruim 64.000 klanten hoeven niet met de auto naar de supermarkt, dus 2 keer een milieubesparing. Wethouder Robert Strijk liet zich gisteren ook uitgebreid voorlichten door onder andere Ruben Vermijs van team Picnic.
De wagentjes worden bestuurd door Runners, dit zijn onder andere studenten die dit als bijbaan doen. Hoe dan ook zorgt Picnic ook nog eens voor een grote extra werkgelegenheid. Momenteel werken er ongeveer 2.000 mensen voor Picnic , de verwachting is dat ze vrij snel doorgroeien naar 10.000 werknemers.
Op dit moment staan er 25 wagentjes klaar om Leiden te bevoorraden, maar dat gaan er snel meer worden vertelde Eduard Posthumus Meyjes. Eerlijk gezegd is op dit moment ons grootste probleem de bestelling van de wagentjes de fabrikant kan niet zo snel leveren als wij willen bestellen.
Wie maken gebruik van Picnic vroeg ik mij af. Eigenlijk een heel begrijpelijke groep consumenten. Tweeverdieners die overdag geen tijd hebben om de boodschappen te doen, ouderen die niet of moeilijk in staat zijn om naar de winkel te gaan, klanten zonder auto. Uiteraard ook veel gezinnen met jonge kinderen en gelijk moest ik denken aan de filmpjes van krijsende kinderen in een supermarkt. Misschien ook wel wethouders met een drukke agenda 🙂
Toch moet wethouder Robert Strijk nog even wachten op zijn boodschappen. Hij stond gisteren op plaats 3107 in de wachtrij van klanten.
De komende weken wordt de bezorging in Leiden heel snel uitgebreid en worden de wachtrijen weggewerkt. Toch heeft de wachtrij een voordeeltje. Als je in de wachtrij staat, wordt er regelmatig een gratis artikel in je eerste boodschappenmandje gelegd.
Ik was nog maar net terug van de presentatie of de bel ging. Goedemorgen ik kom uw bestelling van Picnic brengen. ik was uitgekozen om het eerste pakket te ontvangen.
Ze brengen je boodschappen tot in de keuken, maar ik vond het zelf nu leuker even naar beneden te lopen voor deze eerste keer.
Gelukkig hadden ze hun eigen fotograaf Leonie van Someren bij zich, want boodschappen aanpakken en fotograferen gaat wat moeilijk.
Ik vind het wel leuk dat de wagentjes echt Leids zijn met onder andere molen de Valk en de Morspoort er op. Niet alleen die twee beeldbepalende monumenten staan er op, ook het bier Leidsch Blond en de Leidse vlag zijn niet vergeten.
Ik denk dat we de wagentjes heel snel overal in Leiden gaan zien.
Voordat ik echt boodschappen kan doen via Picnic duurt nog even. Ik sta nu op nummer 2782 in de wachtrij, maar als ik eenmaal aan de beurt ben sta ik nooit meer in de rij voor de kassa.
7 reacties
Je gaat het nog missen jongen, die mooie dame achter de kassa. Elektrische karren zijn ook schadelijk voor het milieu, maar qua verbruik een stuk minder dat de benzine/dieselmotoren. Maar als je het accupakket meerekent wat je overhoudt na gebruik van het voertuig, dan is het weer hoger.
Love As Always
Di mario
Beste mensen,
Als we willen dat de binnenstad niet alleen bestaat uit eet- en drinkgelegenheden met daar tussendoor elektrische bezorgwagentjes, – scooters en -fietsers dan zullen we toch ook moeten gaan winkelen daar anders verdwijnt alle vorm von winkelnering en blijven alleen die – wat mij betreft afschuwelijke – grootjoekels over.
Hoe sympathiek dit dus ook moge over komen, de binnenstad en alle gezellige winkelcentra zullen daardoor onherkenbaar worden.
Ger
Tja zolang elektriciteit in kolencentrale wordt opgewekt is er niet echt veel winst behaald. En eigenlijk winkel ik gewoon liever zelf,maar voor sommige mensen kan het een uitkomst zijn.
Ja, Picnic groeit als kool, ook hier heel actief.
Wat leuk dat je de eerste klant mocht zijn. Hans
Leuk hoor! Ik ga binnenkort ook aan de picnic.
Toch wel een beetje reclame vindt ik. Ben je het er echt zelf mee eens dat het heel erg milieu bewust is om je boodschappen zo te laten bezorgen. De chauffeurs gaan naar hun werk, bezorg auto is inmiddels keurig opgeladen aan het stroom net (groene stroom?) De bevoorrading wordt gedaan met prachtige vrachtwagens op diesel die ik weet waar vandaan moeten komen. Ben van mening dat je beter zelf naar de supermarkt kan lopen of fietsen (beetje beweging kan ook geen kwaad tegenwoordig) en het personeel in de supermarkt heeft ook iets te doen, beter dan overbodig te worden. En het argument dat er geen tijd zou zijn om boodschappen te doen ??? Menig supermarkt is geopend ver na mijn bedtijd. Dus tja…geen reclame ???
Ik vind zo’n bezorgdienst gewoon handig. Zeker omdat ze al bezorgen vanaf € 25,-! Dat is voor met name ouderen een uitkomst. Mijn bejaarde moedertje bijvoorbeeld kan geen boodschappen bestellen als het minimum bedrag € 70,- is. Zoveel eet ze niet in een week. En eerlijk gezegd maakt het mij dan niets uit of ze elektrisch rijden 😉