Abonneren
Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!
Laatste reacties
Evenementen
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pageviews
Kijk ook eens hier.
 
 
 
 
 
 
 

Alles over Leiden
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

zoeken
Zoek hier op trefwoord in mijn archief.

powered by FreeFind
Wat speelt er in Leiden
 
 
 
Info per E-Mail
Fotografie en film.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
http://i2.photobucket.com/albums/y42/dommeltje/April%202014/juni%202014/1457075_562938620447836_1203833434_n2-kopie.jpg


 


Nieuws

Statistieken
Intolerantie
Glibber is op zich geen klager, maar soms ga je te ver.
Op mijn logs staan normaal voornamelijk foto's met gezellige teksten.
Vandaag een uitzondering daarop, weinig foto's veel tekst, maar ik hoop wel dat iedereen het opbrengt de tekst te lezen.
Ik woon naast de Groenoordhallen en ben regelmatig getuige van het geluid van alle feesten en concerten.
Helemaal geen probleem, de hallen waren er eerder dan dat ik er ging wonen, dus mag je niet klagen.
 
 
Alleen een aantal jaar geleden is er afgesproken dat er na één uur 's nachts geen geluidshinder voor de wijk meer mag zijn.
Dat heeft zijn voor en nadelen, ik heb ook meerdere malen bij concerten of evenementen gestaan die naar mijn mening te vroeg moesten stoppen.
Maar ja afspraak is afspraak ook al komt het je even niet uit.
 
Afgelopen zaterdag was er een Turkse bruiloft in de Groenoordhallen.
Op zich uiteraard geen probleem, alleen toen ik na twee uur nog steeds een behoorlijke hap geluid door de wijk hoorde schallen vond ik het toch iets minder.
Was het nu nog leuke muziek geweest dan zou ik denken, nou ja feestje moet kunnen.
Alleen het laatste uur deed het erg denken aan het geluid wat mensen in de buurt van een moskee elke vrijdagmiddag horen en dat wordt toch iets minder leuk als je deuren openstaan of als je wilt slapen.
Bij mij barstte de bom toen ik na tweeën bijna een half uur lang allerlei toetertjes hoorde.
Ik gun iedereen een leuke bruiloft maar regels zijn regels, zeker in een woonwijk.
Ik ben met Chico maar even gaan kijken om te klagen.
 
Op het moment dat we aankwamen begon het vuurwerk, ja inderdaad bijna kwart voor drie 's nachts.
De eerste de beste Turk die ik hier op aanspraak snapte mijn probleem totaal niet en vond het de normaalste zaak van de wereld en vond mij zelfs intolerant.
De rest bleef op eerbiedige afstand omdat Chico een beetje wild van het vuurwerk werd.
Toen ik er was kwam ook net de politie aan die ik al om twee uur gebeld had, ze hadden het druk gehad in de stad, nou ja moet kunnen.
Ze waren het er mee eens dat het niet kon, maar omdat het feest net eindigde konden ze verder ook niets meer doen.
 
Vaste lezers weten dat ik mij op mijn log nooit keihard politiek opstel, daar zijn andere sites voor, alleen vraag ik mij nu één ding af.
Er wordt geklaagd over bouwvakkers in korte broek in Almere wat aanstootgevend voor Fatima kan zijn.
 
                                       
                                        (foto via Google)
Er worden schilderijen verwijderd in Huizen omdat er een paar geschilderde borsten op staan.
 
(foto via Google)
Maar als ik na tweeën 's nachts klaag over geluidsoverlast dan zegt die club daar moet je begrip voor moet hebben.
 
Wie is er nou gek of wordt er in de maling genomen, vraag ik me dan af.
Nog even en ik ben gast in mijn eigen land, en moet vooral mijn mond dicht houden.
En voor de duidelijkheid, ik ben geen Verdonk of PVV aanhanger maar gewoon een doorsnee Nederlander.

Reacties

Lind@ op 27-05-2008 21:50
blote billen : moslims
blote borsten : moslims,
 
Harde muziek en feesten: geen moslims maar doorzakkende Turken.

Je bent gast in je eigen land.
Nog even en de sloop gaat in dat gebouw ( toch ?)
 
Groetjes, Lind@
babbeltje op 27-05-2008 21:59
Gast in eigen land he...wel LG...zo voel ik me in België ook meer en meer worden!
Wij moeten tolerant zijn, wij moeten voor alles en nog wat eerbied en begrip opbrengen voor 'anderen'...wij moeten dit en wij moeten dat!
En wat moeten 'zij'????
 
Lieve groetjes
 
PS: Dit is een onderwerp waar meer over moet gepraat worden vind ik...of mag dat ook al niet???
 
tagrijn op 27-05-2008 22:05
Huur de Maretoeters af en ga daarmee voor de moskee staan als de imam net bezig is. Moet je eens zien hoe tolerant ze zijn. Komen gelijk naar buiten om mee te feesten.
juliansworld op 27-05-2008 22:11
Ha Glibber,
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt, die pokkeherrie 's nachts kan niet in een woonwijk, maar ik denk dat je dit ook had kunnen overkomen met een stel hollandsecarnavalsvierders.
Bijmij in de straat wonen mensen die het de normaalste zaak vinden 's avonds om 00.00 uur een fanfare door de straat te laten lopen enmusiceren omdat ze toevallig jarig zijn.
En de rest van de buurt moet daar dan maar de humor van inzien.Deeen ziet dat, de ander niet.Ik zelf denk niet dat het met afkomst te maken heeft, maar met normen en waarden.
 
Groetjes, Lieke
 
 
 
Pasula op 27-05-2008 22:21
Je zou denken dat de Groenoordhallen wel goed geisoleerd zijn, maar dat blijkt dus van niet..
Ik snap dat je baalt van je slaaptekort, zou ik ook hebben en ik vind dan ook dat de politie zich wat beter had kunnen opstellen in deze. Was er een vergunning voor aangevraagd? Dat soort dingen zou ik dus eerst even gaan uitzoeken.
Ik heb weer wat anders: de buren hebben een nieuw puppie en elke nacht hoor ik hem janken en ben dan steevast wakker terwijl ik overdags fris en helder op het werk moet zijn. Maar ja, het is een puppie en hij is zo lief en zo schattig...breng daar maar eens iets tegenin.
angel op 27-05-2008 22:32
WIJ zijn NIET intolerant..juist omdat wij zo tolerant geweest zijn denken ze datze de dienst uit kunnen maken..ennehh,... WIJ moeten een vergunning hebben om 's nachts tot 1 uureen tuinfeest te mogen hebben..
 
OT.. zit jij deze week nog in H?
 
knuffff
muis op 27-05-2008 22:37
Tja.....wij hebben ook een keer in het partycentrum zo'n bruiloft gehad...wisten niet wat ons over kwam!! ze hadden al doorgegeven dat het feest ietsie langer dan 24.00 zou duren en dat werd dus ook 3 uur 'snachts....nog nooit zo'n feest meegemaakt!! Iedereen was wel heel fleurig gekleed en aardig, maar zeer aparte luide muziek en tussen door gaan de vrouwen iets van toneelspel opvoeren wat vooraluit geschreeuw en een soort joelen bestond....hahaha wij waren verbijsterd!! Geen vuurwerk....gelukkig...dan bestond het centrum niet meer...
Annemarie op 27-05-2008 22:48
Tsja, wat ehh kan ik hierop zeggen.. Weet zo even niks...
Maar is te ziek voor woorden!
cathleen op 27-05-2008 22:51
Dacht dat hij al tegen de vlakte was.
Hoorde zoiets toen.
Nou hier klagen ze al i shet nog een 10 uur.
Als de nederlandse buren tot 12 uur in de tuin op zaterdag hard praten en muziek spelen hoor je geen mens.
Vindt wel een beetje laat om 3 's nachts.
Zal ook de politie bellen.
Fijne avond nog Lg.
Alvast een fijne woensdag.
Groetjes Cathleen.
 
@Na 31 december 2008 gaat hij helaas plat en er is nog geen nieuwe locatie voor grote evenementen in Leiden.
Di Mario op 27-05-2008 23:07
Jij snapt er ook helemaal niets van he LG. Ik zou het je nog één keer uitleggen..
 
Ik weet het ook niet meer. Zo stom he.. Maar soms denk je echt dat ondanks dat je tolerant bent.. je nog gewoon in het ooitje wordt geomen. Misschien moet ik me ook maar wat associaler op gaan stellen.. Maar ja, dat zit niet in het aard van het beestje. Succes de aankomende tijd dat de hallen er nog zijn.
 
Love As Always
Di Mario
lenie op 27-05-2008 23:23
oefff moeilijk dit , ik denk gewoon ..regels zijn regels , en heeft iedereen zich aan te houden PUNT.......heeft niets met tolerantie of buitenlander te maken !
die politie is ook niet meer wat het geweest is zeg ..................... druk ....ja nog effe ;)
Carla op 27-05-2008 23:58
ik denk dat ik maar even niks zeg....................
 
ik snap wat je bedoelt en ook hier is het een probleem, zelfs online in de krant wordt het besproken.
en ja hoor reageren mag, maar goh mijn reaktie wordt niet geplaatst.................
en ik hou het echt netjes hoor.
Befana op 28-05-2008 00:01
Ja zeer herkenbaar. Wat je hier beschrijft draait het helemaal om in Nederland, wij worden constant in het harnas gejaagd, door andere wetten te gebruiken. Er wordt met twee maten gemeten, heel vervelend voor ons, maar in zeker zin ook voor hen! Wie discrimineert er nu in Nederland, de burgers of de overheid?
Bevolkingsgroepen worden op deze manier tegen elkaar uitgespeeld en het ergste is, dat de radicalen hier op grote schaal gebruik van maken. Het maakt niet uit of je TON of PVV stemmer bent, maar zij durfen in ieder geval hun mond open te trekken en ik zou willen dat meerdere in de tweede kamer dat deden (van andere partijen).
Geertje op 28-05-2008 00:33
Ben het helemaal met je eens Leidse!
En ook ik ben totaal geen PVV of TON stemmer.
Maar wat er nu vaak gebeurt is werkelijk buiten proporties.
Waardeloos voor je.
En ja, er meot zeker wat aan gebeuren.
Want door dit soort zaken wordt het begrip voor elkaar wel heel ernstig verstoord.
Regels zijn regels; voor iedereen.
Hanny op 28-05-2008 00:41
Is er dan geen beheerder in de Groenoordhallen die de bar dichtdoet en het licht uit?
Hoewel ik wel een Ton ben maar geen TON- en PVV-stemmer, vind ik dit te gek voor woorden.
Actiefront! / Rokersdag.nl op 28-05-2008 00:57
Psies! En dat is dus waar ik mij ook aan stoor: WIJ moeten ons maar aanpassen. Zij (moslims) uiteraard niet!!!
 
Leo op 28-05-2008 01:15
Ja als je vriendelijk iets gaat vragen, ben je meteen de boosdoener en dat is tegenwoordig jammer!
 
Het is zo dat je pas met een grote bek serieus genomen worden. Maar ja zo zijn wij niet!
peter op 28-05-2008 02:28
hee glibber ook wij (je overbuuren) hebben de politie gebeld voor die teringherrie.
gewoon aaaasooo het zal wel weer cultuur zijn of zo
ja mij zoolen
Youke op 28-05-2008 06:48
Tja, ik heb de politie ook wel eens gebeld. Maar als je dan niet precies kan vertellen waar de herrie vandaan komt dan komen ze niet.
Niet netjes dat mensen geen rekening met elkaar houden.
Herman op 28-05-2008 07:57
Ik vind het jammer dat soms de WIJ - ZIJ discussie hier opgeld doet. Neem van mij aan dat Nederlanders met mooi weer 's nachts een heleboel herrie kunnen maken (tuinfeestje, moet kunnen toch?) en dat ze het dan heel vreemd vinden dat anderen dat iets minder waarderen.
Ik begrijp wel dat je er van baalde dat er zoveel herrie was en het vuurwerk om drie uur 's nachts, nou ja.
Wat ik niet snap is dat een verantwoordelijk beheerder dit zo uit de hand laat lopen. 
GobboE op 28-05-2008 10:13
het is natuurlijk een erg levend kwestie die je hier aanhaalt. Maar je hebt een punt: tolerantie moet van en naar twee kanten komen. Maar veel sociale instellingen, ja vooral zij want de mensen waar zij voor zeggen te spreken hoor je er meestal niet over, maken er te vaak een eenrichtingbeleid van.
moeke op 28-05-2008 10:28
Goedemorgen LG. Voor vuurwerk is op zeker een vergunning nodig maar ook voor dit soort grote feesten. Ik ben geen TON of PVV aanhanger maar juist dit soort dingen maakt dat ze straks extra stemmen krijgen helaas. Ik vind het ook gemakkelijk als je een geloof becritiseerd dat dit wordt afgedaan als racisme. Ik zie dit nog steeds los van elkaar eerlijk gezegd. En wat je al schreef afspraak is afspraak en daar heeft iedereen zich aan te houden!
Belinda op 28-05-2008 12:25
Wat kan ik me goed voorstellen dat je uit je vel sprong....
Ja er wordt van ons heel wat onzinnigs geëist (geen blote borsten, geen bilnaden bij bouwvakkers) maar andersom aanpassen is er duidelijk niet bij.
Goed dat je dit even naar buitenbrengt want je bent echt geen klager!!
Linda op 28-05-2008 12:52
yep zo voel het al heel lang!!
als je in het ziekenhuis een afspraak maakt, en men komt een half uur te laat(minstens)
en je zegt dat het onderzoek niet doorgaat, dan discrimineer je haha
dat ereen half uur een ok, arts en 2 verpleegkundigen staan te wachten is niets natuurlijk
rietepietz op 28-05-2008 13:52
En zodra het hele spul ná de bruiloft in de auto stapt wordt de hele rit stevig op de claxon gedrukt , een Turks of Marokkaans huwelijk lijkt dus levensgevaarlijk want dát is immers de enige reden dat men een claxon mag gebruiken !
Het wordt inderdaad tijd dat we wat váker de vinger op de zere plek leggen en dan graag zónder meteen met 5 tegengebeurtenissen te komen die óók hinderlijk zijn en niets te maken hebben met allochtonen .
We zijn veel te lang tolerant geweest tegen de intolerantie van sommige groeperingen en dat is een groot nádeel voor alle wél goedwillende en perfect ingeburgerde "medelanders" ,die zijn er écht !
We worden véél te vaak ten onrechte beschuldigd van discriminatie , dat maakt de keren dat die beschuldiging wél terecht is niet minder erg , maar haalt het fundament onder de verdraagzaamheid uit en dat is érg!
Natuurlijk beschuldig ik jou zéker niet van intolerantie en van mij mag je er ook over schrijven .
Je weet dat ik dat , als mijn haren weer eens overeind staan , óók doe al blijft dat ook bij uitzondering .( *Toevallig dus ook nu een logje maar dat heb je al gezien )
Juist als mensen als jij en ik er over schrijven zegt het iets over de ernst van het gebeuren .
 
lieve groetjes , Riet
 
* wat is toevallig , je kunt tegenwoordig dágelijks een log vullen met wat er op dit gebied mis gaat.
Natazz op 28-05-2008 13:55
Je hebt helemaal gelijk, van de week las ik ergens dat het strand van Zandvoort geteisterd word door marokkaanse jongeren. De dames en meisjes worden gewoon aangerand of het de normaalste zaak is. Ook in de trein er naar toe is het een ramp. Het zou eens andersom moeten zijn.

 


fredsnijders op 28-05-2008 15:02
kon je geen pyromaan charteren....??
Sylvia op 28-05-2008 18:34
Tolerantie hoort er in mijn ogen over en weer te zijn. Het mag niet van 1 kant komen.
Dat het in Turkije gebruik is en dat ze dan misschien tot de volgende ochtend doorgaan is hun pakkie an. Hier horen ze zich aan te passen aan onze normen en waarden.
Want ze zouden het ook van ons verwachten als wij in Turkije zijn.
 
 
pleeboy op 28-05-2008 20:07
en het bekende verhaal
nu je klaag ben je een racist
 
gelijke rechten ,gelijke plichten gaat ook voor hun op
nu moeten ze het nog snappen met hun botte kop
miniglibber op 28-05-2008 21:08
Spijker op zijn kop! Als ik dit zo lees word ik zo kwaad en vooral erg boos... Ik roep iedereen op deze mensen/groepen direct aan te klagen wannneer je iets overkomt wat niet in de haak is... zij weten altijd ook de weg naar alle hulp instanties prima te vinden...Alles vanaf nu met gelijke munt terugbetalen!! Tijd van totale tolerantie is voorbij en als we Nederland Nederland willen houden moeten we als Nederlanders ( zowel blankeals gekleurde Nederlanders goeie christenen en goeie moslims) Kappen zeggen tegen deze randdebielen! Zo! dat is eruit!
Marcel op 29-05-2008 08:12
Dit soort incidenten dragen niet bij aan tolerantie en begrip. Dit is eenrichtingsverkeer en dat gedrag verziekt de boel.
Elisabeth op 29-05-2008 10:16
Lees het bericht van de schilderes in de Telegraaf.
 
Verder leesik je teksten eigenlijk altijd. Die zijn ook altijd heel correct. Zo ook in dit stuk.
 
Vorig jaar ben ik een paar dagen in Valkenburg geweest. In een verlaten Rooms-Katholieke kerk is nu een Turks eethuis gevestigd. Gek dat ik niemand daar over hoort.
 
Verder is het toch normaal om je aan de wetten van het land te houden waar je op dat moment bent. Moslim of niet. Kom op zeg. Ik zeg altijd, zullen we eens proberen om in Egypte een Rooms-Katholieke kerk neer te zetten. Ik denk dat we direct afgeschoten worden. Over tolerantie gesproken.
 
groetjes Elisabeth
Brimstone op 29-05-2008 11:22
Ik vind dat je nu allerlei zaken met elkaar in verband brengt, die niets met elkaar te maken hebben. Een manier waarop juist dat mens van Verdonk en dat gozertje Wilders inspelen op "de onderbuikgevoelens" van het kiesvolk dat deze enge ondemocratische griezels straks aan de macht moet helpen.
 
Er was feest in de Groenoordhallen en er werd niet aan de afspraak voldaan dat het na één uur uit met de pret moest zijn. En toevallig waren het mensen van Turkse herkomst die daar een bruiloft hadden. Maar het hadden evengoed volbloed Nederlanders geweest kunnen zijn, waarbij muziek van Bauer of Jantje Smittot diep in de nacht had geklonken.
Het was de beheerder, die of de regels niet heeft duidelijk gemaakt of ze niet gehandhaafd heeft.
 
En verder heeft dat niets te maken met de bezwaren van een groep orthodoxe moslims tegen blote borsten ennaakte bouwvakkersbenen.
Anna op 29-05-2008 14:23
mee eens
regels gelden voor een ieder 
majajepa op 29-05-2008 19:34
Het moet ook niet gekker worden toch of wel dan???
Als wij een keer de muziek hard hebben staan,dan hoor je iedereen klagen van hier naar tokio.
Maar ze vergeten wel 1 ding hier in apeldoorn.
Als de wind verkeerd staat,horen we elke keer het gejank vanuit de moskee...
En als je daar over gaat klagen????
Dat mag helaas niet...
Maak er nog een mooie avond van
Kusss en knufffsss
illybilly op 29-05-2008 21:33
ik ben het met je eens, het klopt gewoon echt niet in nederland
Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Vul deze captcha in
Dit is een verplicht veld
Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl