Abonneren
Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!
Laatste reacties
Evenementen
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pageviews
Kijk ook eens hier.
 
 
 
 
 
 
 

Alles over Leiden
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

zoeken
Zoek hier op trefwoord in mijn archief.

powered by FreeFind
Wat speelt er in Leiden
 
 
 
Info per E-Mail
Fotografie en film.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
http://i2.photobucket.com/albums/y42/dommeltje/April%202014/juni%202014/1457075_562938620447836_1203833434_n2-kopie.jpg


 


Nieuws

Statistieken
SP censureert reacties.
UPDATE: Onderaan deze log een kort verslag van de live discussie die ik vanmiddag heb gehad op radio Holland Centraal met Paul Day bestuurslid van de SP afdeling Leiden.
 
Van mij kan je over het algemeen geen harde politieke logs verwachten, er zijn genoeg logs die dat veel beter doen.
Van mij zal je niet horen op wie je wel of niet moet stemmen, dat is jullie eigen zaak en ik respecteer iedereen zijn of haar keuze.
 
Laat mij maar lekker over Leiden en andere leuke dingen schrijven.
 
Alleen vandaag maak ik een uitzondering en voel me genoodzaakt een politieke log te schrijven.
Want waar ik niet tegen kan is opzettelijke oneerlijkheid en het verdoezelen van meningen.
 
Op de log van Free Expressions las ik dat de SP censureert op de reacties die er gegeven worden.
Ik ben het tegenwoordig niet meer helemaal eens met de SP maar nog wel steeds lid (al bijna 20 jaar) omdat ik de functie van luis in de pels nog steeds erg belangrijk vindt.
 
DSC_3481Custom.jpg
 
In tijden van verkiezingen weet ik dat geen enkel middel wordt geschuwd om elkaar zwart te maken.
 
Maar betichten van censuur vond ik wel wat erg grof voor een partij die voor open en eerlijke politiek staat.
Daarom nam ik de proef op de som en stelde een nette maar wel kritische vraag op de weblog van Jan Marijnisse, naar aanleiding van het radio 1 debat van afgelopen zondag.
 
 
Mijn vraag was de volgende:
 
Waarom heeft niemand Pechthold (D66) tot de orde geroepen met zijn uitspraken jegens Wilders, naar mijn mening ging hij te ver met zijn uitspraken, en had verwacht dat iemand hem wel tot de orde zou roepen.
 
Nou is dit nou zo'n belachelijke vraag, ik dacht van niet.
Binnen een half uur was de vraag gewist bij de reacties.
 
 
Op zo'n moment slaat bij mij de twijfel, angst en woede toe.
Stel dat ze poltieke macht krijgen, censureren ze dan ook opeens de mening van de burgers als het niet in hun kraam te pas komt.
Ook dacht ik gelijk terug aan wat er de laatste jaren in Leiden rondom de SP gebeurd is.
Daarnaast flitste mijn tijd als fractie assistent en bestuurslid voorbij en begon ik een besluit te nemen.
 
DSC_3484Custom.jpg
 
Maar ik ga niet over één nacht ijs, daarom een tweede poging.
 
'S nachts een iets hardere reactie gegeven, dan zijn ze minder alert want hij heeft het minstens een uur volgehouden.
Hieronder de letterlijke tekst.
 

1.      Ik ben echt geschrokken, op de log over het radio 1 debat heb ik een reactie geplaatst met de vraag waarom niemand Pechthold tot de orde riep afgelopen zondag omdat hij mijns inziens te ver ging met zijn opmerkingen.
Deze reactie is van de log afgehaald, ik had wel gehoord dat dit vaker gebeurd met kritische vragen, alleen niet verwacht dat het ook zo is.
Maar als jullie schijnbaar zo goed in schrappen zijn dan mogen jullie mij nu ook na 20 jaar als lid schrappen.
Omdat er met schrappen nog wel iets fout zou kunnen gaan bevestig ik dit morgen ook nog even schriftelijk en besteedt er van de week in mijn eigen weblog (waar niet in gecensureerd wordt) ook nog even aandacht aan.  

Reactie door Emile — dinsdag 31 oktober 2006 @ 0.46 
 
De volgende morgen was ook deze reactie verwijderd van de weblog en stond mijn besluit vast en heb ik onderstaande mail naar de Leidse SP afdeling gestuurd.
 
 

Geachte heer/mevrouw,
Bij deze wil ik per ommegaande na bijna 20 jaar mijn lidmaatschap van de SP opzeggen.

Een van de hoofdredenen is dat mij gebleken is dat op de weblog van Jan Marijnissen alle ook maar klein beetje kritische vragen of reacties gelijk verwijderd worden.
Ik vind dit niet staan voor een open en eerlijke politiek.
 
Een partij die alle kritische noten gelijk verwijderd en niet het lef heeft ze te laten staan of er op te reageren kan niet meer op mijn lidmaatschap rekenen.
Dit valt mij heel zwaar tegen van de SP en het gaat niet om een incident maar ik heb het vanuit meerdere hoeken gehoord en gezien.
 
Kunt u mij doorgeven of deze opzegging voldoende is of dat ik het ook nog schriftelijk kenbaar moet maken.
Het heeft geen nut contact met mij op te nemen om me op andere gedachten te willen brengen.
Dit was gezien eerdere ontwikkelingen (o.a. in Leiden) voor mij de druppel die de emmer deed overlopen, zodoende staat mijn besluit vast.
 
Met vriendelijke groet,
 
En ach dan blijft er nog maar één laatste daad over he.
 
 
DSC_3485Custom.jpg
 
Ik wil niemand beïnvloeden in zijn of haar poltieke keuze, maar eerlijk duurt het langst.
Daarom vond ik dat ik dit wel moest melden, want ik sta voor eerlijke en open politiek.
En twijfel je over deze log, doe eens de proef op de som en stel een kritische vraag op de weblog van Marijnisse.
Maakt me niet uit waar je op stemt zolang het maar een eerlijke en oprechte keuze is.
Enne,.....op deze log is bij de reacties geen..................................
 
 
UPDATE KORT VERSLAG LIVE DISCUSSIE RADIO HOLLAND CENTRAAL
 
Een vriendin van mij werkt als redactrice bij Holland Centraal en hoorde van bovengenoemde feiten.
Zij vroeg mij de gegevens door te mailen.
 
 
Vanmiddag belde zij of ik (telefonisch) live in de uitzending mijn verhaal wilde doen.
Geen probleem alleen verzocht ik wel om ook een prominente SP-er uit te nodigen om een wat eerlijker discussie te krijgen en mischien wel een antwoord.
 
 
Paul Day bestuurslid afdeling Leiden was bereid de discussie aan te gaan en te antwoorden.
Nadat ik bovengenoemd verhaal gedaan had hij twee reacties.
Hij kon niet geloven dat de SP zoiets doet en wijtte het daarom aan een technische storing.
Daarnaast was het volgens hem onmogelijk reacties binnen een half uur te verwijderen. (wij webloggers weten wel beter, binnen twee seconden is een reactie te verwijderen als je dat wilt)
 
Ik heb hem fijntjes uitgelegd dat het wel vreemd is dat het alleen bij kritische reacties gebeurt, dus een erg selectieve storing.
Hij bood mij aan om samen een reactie te plaatsen en te kijken wat er gebeurt.
Leuk idee hoor maar dat komt bij mij over om samen met een winkeldief een winkel in te lopen zodat hij aan mij kan aantonen dat hij niet steelt.
 
Hij zou mij in elk geval vanavond mailen om te kijken wat we eraan kunnen doen en of hij een antwoord had kunnen vinden.
 
Ik zit nu nog steeds te wachten op dat mailtje, maar ik denk dat mijn spamfilter hem wellicht gecensureerd heeft.
 
 
Jammer gemiste kans op revanchering, mocht er nog iets komen dan laat ik dat natuurlijk weten.
Het is nu 23:45 uur , maar nog steeds het beloofde mailtje niet gezien hoor.
 
Update2:
Ik kreeg net 00:05 uur onderstaand mailtje binnen.
 

Dag Emile,

Ik heb vandaag met de technisch beheerder van de weblog gebeld en hij heeft me verzekerd dat berichten alleen worden verwijderd als men zich niet aan de spelregels (die duidelijk in de disclaimer staan) houdt. Dat heeft te maken met fatsoensregels, het gebruik van bepaalde woorden, termen en ook als er een reactie komt waaraan (vaak zonder dat de afzender het weet) SPAM is gekoppeld.

Ik heb vanavond zelf uitgebreid op de weblog gekeken en ik heb diverse kritische reacties gezien die er al dagen staan!

Kun je mij de reactie die jij geplaatst hebt toesturen, dan wil ik dat aan de webbeheerder voorleggen om te kijken of jouw reactie inderdaad aan de spelregels heeft voldaan.

Maar een ding is duidelijk, het kan niet gelegen hebben aan de kritische toon, anders zouden er tal van andere reacties ook moeten zijn verwijderd.

Groetjes

Paul Day
 
Hieronder mijn reactie.
 

Hoi Paul,

Bedankt voor je reactie en informatie maar A; weet ik zeker dat ik aan de spelregels voldaan heb en B; het is bij een heleboel mensen gebeurd.

Als je bij de reacties op mijn weblog kijkt kan je dat ook lezen.

Op mijn weblog staat ook het originele (tweede) bericht wat ik gestuurd heb, en het eerste bericht heb ik nageschreven (had die niet gekopieerd).

Ik heb net geschreven dat ik nog geen bericht had ontvangen, maar zal dat even aanpassen.

Met vriendelijke groet,

Emile.

PS: overbodig om te zeggen maar toch voor de duidelijkheid, jij kan er waarschijnlijk ook niets aan doen en het is niet persoonlijk bedoelt hoor.

Maar ja in politiek ( dat weet je zelf ook) kan het er soms hard aan toe gaan.

verkiezingen1.jpg
Heel aardig van hem om het uit te zoeken, maar wijzer wordt ik er niet van.
Mijn reactie voldeed aan alle spelregels en was ook ondertekend en dat was ook het geval bij de andere verwijderde reacties. 

Reacties

Pagina12
MPB op 01-11-2006 21:58
Ik heb als SPer ook van dergelijke feiten
gehoord, en kan ze nog bevestigen nog
ontkennen. Wel is er verschil tussen een
persoonlijke log of de site van de SP te
weten WWW.SP.NL
Als Jan dit daadwerkelijk doet, is dat op z`n
minst gezegd niet netjes ook al kunnen wij
als SPers hem niet dwingen iets op zijn
persoonlijke log te plaatsen wat hem niet
aanstaat.
Wel vond ik het een gemiste kans van jou
om tijdens de uitzending niet de proef op de
som te nemen, daar min of meer het bewijs
te leveren was.
 
Groet,
Marten.
 
Marten,
 
Allereerst het was op de officiële weblog van de SP dus niet de privé log van Marijnisse.
Gemiste kans van mij schreef je???
A: werden we allebei telefonisch geinterviuewd zoals ik al schreef en B: er werd mij beloofd dat ik vanavond een mail zou ontvangen, maar heb nu (22.45 uur) nog steeds niets gehoord of gezien.
Wie mist er dan kansen???
Monique op 01-11-2006 21:58
Klasse leise, zeer mooi geschreven. Al vind ik het heel erg voor je dat dit op zo'n manier moest gebeuren. Ik heb in het verleden vaker een reactie geplaatst bij jan marijnissenk, ook toen ik nog lid was. Maar ook deze reacties werden er meestal meteen verwijderd. Wat ben je nu voor een partij als je niet tegen kritiek kan? Ik vraag me dan direct af wat er te verbergen valt. En je hebt gelijk, wat als de sp zou regeren en je uit kritiek?????
Wij zijn niet de enigen die dit overkomen is, er zijn er veel meer, vandaar dat er een kopie is gemaakt van de log van jan marijnissen, waar niet gecensureerd wordt, sterker nog, de reacties die zijn verwijderd, komen daar er wel op te staan. Reacties van mensen die ook verwijderd zijn.
befana op 01-11-2006 21:59
Had ik nou na al die jaren niet verwacht van de SP. Ik dacht dat deze mensen helemaal eerlijk waren en dat dit alleen maar met de web-log van Anja Meulenbelt gebeurde van de SP, maar ook Jan heeft deze eigenaardigehden?! Vervelend nou, ik had juist zulke goeie ervaringen met deze club, die mij in de jaren 90 helemaal stuk gemaakt heeft. Oei, wat zeg ik nou, ik ben toch niet stuk te krijgen. Wel als je jarenlang bestuurslid en raadslid bent geweest van dit clubje, dan weet je wat er binnen en buiten de partij leeft en hoe men aankijkt tegen mensen en ook tegen haar leden, die volgens mij nog steeds gebruikt en misbruikt worden. De partij duldt geen inspraak, nee het duldt wel inspraak wals het maar niet ontaard in tegenspraak. Zolang ze elkaar binnen d=het bestuur nog kameraden noemen, weet je ook welke dictatuur hier binnen heerst. Nee, de SP heeft voor mij 7 jaar geleden afgedaan, ik ben toen uit de partij gestapt en heb de raad vaarwel gezegd, voordat mijn termijn er op zat. Ik lkan nog steeds neit begrijpen van mezelf dat ik zo stekeblind en stokdoof ben geweest.
Censuur, tuurlijk..... alleen knikken, ja en amen zeggen, dan ben je welkom. Maar nooit kritische vragen stellen, want dan moeten ze met de billen bloot. Jammer want hun programma is eigenlijk niet zo slecht, maar ik ben bang dat het een utopia is.
 
MPB op 01-11-2006 22:15
Over censuur gesproken,
Jammer ik kom op deze log in de
reacties ook een naam tegen waarvan
ik weet dat die zelf ook aan
censuur doet.
 
Groet,
Marten
MPB op 01-11-2006 22:19
Monique, ik geloof het wel en ben daar niet
blij mee als iemand als Marijnissen dat doet.
Echter het doet al die hardwerkende SPers
geen recht om gelijk de partij er van te
betichten daar het om marijnissen zijn eigen
log gaat.
Val dan Marijnissen, en terecht aan, want
als het waar is zoals blijkt , dan heeft hij
daarom gevraagd.
 
Groet,
Marten.
Pasula op 01-11-2006 22:22
Pffff heavy stuff!
gerebeer op 01-11-2006 22:23
m.i. is censuur slechts de mening van een enkel individu...
Monique op 01-11-2006 22:28
@Marten: marijnissen is de partij. Kom op zeg. En de censuur wordt gedaan op de log van Jan. Maar eh.....vind je het niet heel flauw wat je hier neerzet over iemand die hier reageert en die ook censureerd volgens jou. Waarom moet dit hier vermeld worden? Mail diegene en praat dit uit. Ja Marten ik weet wie je bedoeld.
Emmelinda op 01-11-2006 22:46
Bah wat zijn dat nou voor een praktijken? Wordt het zeker te moelijk/te heet onder de voeten. Dat is echt om kwaad van te worden!
 
Ik ben blij dat ik hier wel mijn mening mag neerzetten zonder censuur. Eens kijken wat ik nog meer kan neerkalken hihi.*denkt aan een boel vieze woorden*. ;) Geintjuhhhh
tagrijn op 01-11-2006 22:48
Jan is een demagoog die de dogma's uit de Mao-tijd nog steeds stiekemin zijn achterhoofd heeft. Zijn haan moet koning kraaien zodat hij, net als vroeger in de oostbloklanden, iedere vorm van kritiek hardhandig de nek omdraait. Ik was al van plan daar eens een mooi logje over te schrijven, misschien in het weekend, want ik heb nog iets heel vreemds ontdekt bij de SP... Dus ik ga hier nog niet al mijn kruit verschieten!
Liesbeth op 01-11-2006 22:55
valt mij vies tegen van marijnisse, echt heel slap is dat. maar toch vond ik jou vraag niet eens zo erg, ik snap het daarom toch niet helemaal en vind het wel een beetje vreemd, dat het meteen werd geschrapt...toch gebeurd het voor een tweede keer...raar hoor
Pluisje op 01-11-2006 22:58
Niet zo gek dat jij er de schaar in hebt gezet.. vrijheid van meningsuiting, waar is die gebleven?? je hebt het toch netjes gehouden?? en een storing?? ja leuk verteld hoor, precies 2 keer bij jou
 
nou ja dat is dan weer een pasje minder in de portemonnee
Richard van der Klis op 01-11-2006 23:03
Lekker dan, nu weet ik helemaal niet meer waar ik op moet stemmen de enige die betrouwbaar leek blijkt dat nu ook al niet te zijn.
Wat een land.
Annemarie op 01-11-2006 23:05
Hmm, dit had ik idd niet verwacht... nou heb ik sowieso al niet zo'n positieve mening over de politiek...

Lekkere discussie is hier ook weer gaande bij de reacties.
ben benieuwd of je al een reactie hebt ontvangen!!!
Tjan op 01-11-2006 23:08
Teleurstellend... heb nooit SP gestemd maar wel altijd bewondering gehad voor de schijnbare oprechtheid van Marijnissen. Kan me voorstellen dat je je na al die jaren flink bekocht voelt. Technische storing... die Paul Day is en blijft een nono. Alsof Leidse Glibber zich met een kluitje in het riet laat sturen! :)
pleeboy op 01-11-2006 23:19
hahahaha vind dit wel lachen
ten eerste is marijnisse niet de top 10 van minst op zn werk te zijn
las toevallig in de krant dat ie zaterdag hier een tak wil oprichten
zieltjes winnen
 
zal eens kijken of ik je vraag persoonlijk kan vragen
"Naamloos" op 01-11-2006 23:20
Wanneer dat echt gebeurt zou ik dat erg jammer vinden. Zelf geen sp'er, maar wel een linkse rakker (sociaal dier). Het doet wel afbreuk aan de sp die ik waardeer.
Leonardo op 01-11-2006 23:44
Glibber,
 
Dit gaat als je binnenkort geen mail krijg, gaat dit Landelijk worden, Al moet Zwartepiet zelf onze perspiet inschakelen. Sinterklaas en de Pieten houden niet van onrecht en censuur!
 
Anders gaat Jan zelf naar SP (Spanje)
Lind@ op 01-11-2006 23:54
Zitten er alleen nog maar "ratten" in de politiek of hoe zit dat...?
 
Het valt me van ze tegen.
Lind@
Hanny op 02-11-2006 00:44
Ik heb altijd al gezegd dat politici een apart slag volk is. Of ze nu SP'er zijn, of PvdA'er, VVD'er etc. etc. Zodra ze "geroepen" worden het volk te dienen, zijn ze haast allemaal uit op eigen eer en glorie en vergeten ze de mensen die ze vertegenwoordigen. En als ze dan kritiek krijgen, dan kunnen ze daar niet mee omgaan.
Sterkte met je strijd!
benstulen op 02-11-2006 02:09
Hahahahahaaaa.... wat had jij dan anders verwacht van de SP
Ik heb er ooit eens kontakt mee gehad..... ze hebben me alleen maar dieper in de problemen gegooid (op dat moment was ik lid) en werd er gelijk uitgedonderd........
 
 
Youke op 02-11-2006 06:53
Vreems dat censuur. Dat had ik niet verwacht.
Ik ben er nog niet uit op wie ik zal stemmen.
Marjan op 02-11-2006 06:58
Je hebt ze in ieder geval alle kans gegeven om deze fout te herstellen.
Jammer hoor.
Je mag schijnbaar wel kritisch zijn als partijleider maar niet als lid.
Vreemde zaak.
Een mooie dag toegewenst.
 
Groetjes van Marjan! 
Elisabeth op 02-11-2006 08:16
Een paar jaar geleden was er op tv een serie documentaires en daarin volgde ze politici. Waaronder ook Agnes Kant van de SP dus. Tijdens een vergadering van de SP fractie, kreeg Agnes er zo van publiekelijk van langs dat ik bij mezelf dacht, als hij dat bij mij zou doen, dan zou ik weglopen. Wat een onbeschofte manier van het behandelen van mensen. Alle mensen, ik kan er nog boos om worden. Die man is Kim Il Young in Nederland, wahahaha.
 
Nee, rood is rood, maar dit was echt heel erg. Enniewee, het is inderdaad goed om partijen te hebben die werken als luis in de pels. Ik hoop echt niet dat ze gaan regeren. Want dan ben ik toch echt de klos. D en ik werken beide en we onderhouden buiten ons eigen gezin nog 4.5 gezinnen. Door middel van belasting, vind ik niet erg, maar ze moeten toch echt van mijn koopkracht afblijven, want wij hebben toch dit jaar al zo'n kleine 200 euro per maand ingeleverd, ja allebei dus 200 euro. Mensen dat is een boel geld.
 
Maar goed ik draaf door, dit is weer een andere discussie.
 
Conclusie, ik was niet verbaasd van het hanteren van censuur bij de SP.
 
Groetjes Elisabeth
Emmelinda op 02-11-2006 08:19
Ik zie je 2e update...tsjongejonge het is nog een mazzel dat je zo slim was om van die tweede reactie een kopietje te maken. Naar de eerste reactie kun je natuurlijk fluiten. Wie verwacht er nou zoiets. Dat weten zij natuurlijk ook wel. In hoeverre zoiets nog te achterhalen valt weet ik niet maar stel dat een reactie verwijderen betekent dat het helemaal verdwenen is van internet dan heb je geen poot om op te staan. Allebei niet. *zucht*
fredsnijders op 02-11-2006 08:23
en nu ga je op mij stemmen...!!
't liefst kom ik in het europarlement; dat loont...en misdaad ook!
(maar wat is het verschil tussen sommige crimi's en politici....)
was het maar weer lente!
Sylvester op 02-11-2006 08:45
Vraag me af welke politieke partij er nu wel eerlijk is en iedereen aan het woord laat, ik vertrouw ze geen van allen, stelletje hypocrieten daar in Den Haag
Monique op 02-11-2006 09:07
Emile, dit is bullshit en dat weten ze ook wel, ik heb jouw reactie gelezen en net als die van mijn man, was er geen onfatsoenlijk woord bij. Juist heel netjes met een gewone vraag. Ook mijn man had gevraagd waarom bijv. Jan Marijnissen, of Femke Halsema niets zei over de vergelijking die Pechtold maakte m.b.t. Wilders en Janmaat. En als het de jaren 80 zou zijn geweest was Wilders wellicht vervolgd om zijn uitspraken?????
Dat heeft alles te maken met politiek en met het debat waar janmarijnissen aanwezig was.
Die Paul kan er waarschijnlijk niets aan doen, maar het is zo bij de sp dat je veelal in hun straatje moet praten en kritiek op een andere partij, ja die reacties blijven echt wel staan.
Ook bij Anja Meulenbelt heb ik meerdere malen gereageerd en ik ken nog meer mensen, waarvan we allen hebben gemerkt dat onze reacties werden verwijderd.
maryannsoordeel op 02-11-2006 09:20
Het is waar !! Ook ik ben gesencureerd.
Ik lees dagelijks de logs van Jan ... Niet meer met enthousiasme zoals ik dat vroeger wel deed.
Jaren terug heb ik Jan een persoonlijke mail geschreven over de wanpraktijken binnen de gezonheidszorg. Ik zal niet in detaill treden, maar ik kan je verzekeren dat er sprake is van enorm WAN gedrag binnen bepaalde klinieken.
Effin, ik kreeg van Jan keurig een mail terug dat hij mijn mail zou doorsturen naar Mevrouw Agnes Kant, zij zou op haar beurt weer contact met mij opnemen. Never gebeurt natuurlijk.
Brieven naar de inspectie, politieke partijen etc etc het leverde allemaal niets op. Kennelijk zijn ze bij alle partijen van mening dat mensen die noodgedwongen in een kliniek moeten verblijven niet meer waard zijn. Dat terzijde..
Nogmaals we zijn nu jaren verder en ik strijd nog steeds voor een beter leven binnen de klinieken.. helaas zonder succes.
Ik heb vervolgens een aantal keren op het weblog van Jan gevraagd of hij mijn mail nog kon herinneren en waarom Mevrouw Kant nog altijd geen contact met mij had opgenomen? Geen abnormale of beledigende vraag lijkt mij... 5 minuten en het was weg.
Nu mevrouw Kant naar voren wordt geschoven als zijnde een potentiele nieuwe minister van volksgezondheid, heb ik mij maar even onthouden van enig commentaar. Want immers, welk nu zou het hebben? Je zou van de SP anders verwachten, maar zo niet gristelijk als ze bij het CDA zijn, zo niet sociaal zijn ze bij de SP...
Mijn stem hebben ze sinds 5 jaar niet meer
quidam op 02-11-2006 09:23
Waarom ben ik niet verbaast van wat je schrijft....
JM is erg in mn achting en  lijst gedaald. Ik zweef weer. 
illybilly op 02-11-2006 09:30
hmm volgens mij heb je er niks in gezet wat niet door de beugel kan
maar nu ga je dus niet meer stemmen op deze partij
weet je al wel waar je wel op gaat stemmen?
moons op 02-11-2006 09:36
Jeetje zeg, belachelijke actie van de SP.
Kan me best voorstellen dat je dan besluit om je lidmaatschap op te zeggen.
Ik heb nog nooit op de SP gestemd, ben eerder een beetje VVD neigend.
Maar ik weet eigenlijk nog niet zo goed waar ik op moet stemmen.
Als het de 22e nog steeds niet zeker weet, ga ik misschien wel de partij van de dieren steunen...
je moet toch wat, ik wil mijn stem dan ook niet verloren laten gaan.
 
fijne dag,
liefs, Moon.
Travelagent op 02-11-2006 11:42
Ik ben zelf SP stemmer maar hier word ik ook niet vrolijk van. Reist me de vraag waarom juist SP Pechthold tot de orde moest roepen? Nou ja heb me er niet helemaal in verdiept. 
Verder vind ik het jammer dat ze niet even hebben gereageerd, of zouden er een computer in zijn web-log zitten die automatisch berichten er uit gooit. 
nltaal op 02-11-2006 12:12
Hallo allemaal,
 
Ik ben net even op het web-log van "Jan Marijnissen" geweest en ik heb de indruk dat het niet het persoonlijke web-log van Jan zelf is.
Waarom? Omdat veel logs in ik-vorm staat.
 
Bijvoorbeeld "Jan Marijnissen is vandaag in Oss geweest". Normaal zou je verwachten dat een beheerder (Jan) schrijft "Ik ben vandaag in Oss geweest".
 
Verder is kamerlid zijn een erg drukke bezigheid en niet alle e-mails worden persoonlijk beantwoord en vaak worden e-mails doorgezonden. Maar er wordt echt wel werk gemaakt van de onderwerpen die er ingezonden wordt.
 
Persoonlijk heb ik wel antwoord gehad op een vraag aan een medewerker van de SP fractie.
 
Ik denk echt dat er een misverstand in het spel is. Mvg. sean
tinki op 02-11-2006 12:12
tja Politiek blijft een raar iets...
fijne daonderdag
liefs, tine
belinda op 02-11-2006 12:29
Als er iets tegen de SP geest indruist dan is het wel censuur!! Ik ben ook zeer benieuwd hoe dit afloopt!! Het weblog van Jan Marijnissen wordt bijgehouden door anderen dan Jan dus ik denk dat Jan eens een hartig woordje met deze personen moet gaan voeren. Hou ons op de hoogte!
 
offtopic: thanks for de link voor de sloffen! (is een heel leuk linkje dus die ga ik zeker onder linkdump zetten met natuurlijk een verwijzing naar jouw weblog).
dees op 02-11-2006 12:34
Hee je hebt helemaal gelijk hoor, wat een kinderachtig gedoe zeg je moet er zeker niet aan denken dat zoiets aan de macht komt hier. Ik doe ook niet veel in en aan politiek maar dit heeft met toch wel geboeid. Ongetwijfeld zullen we hier vast nog meervan horen.
Harten8 op 02-11-2006 12:42
Leuk stukje voor politiek webloggerChris Crauwels.
op op 02-11-2006 13:04
Ook ongeveer meegemaakt tijdje terug:
 
nltaal op 02-11-2006 13:24
@ Befana : Wat jij hierboven schetst heet je houden aan het partijprogramma en dat vind je ook bij andere partijen.
 
Vandaar dat je soms hoort dat een kamerlid of minister op zijn/haar vingers wordt getikt omdat de uitspraak niet in lijn ligt met het partijprogramma. Dat is niet iets dat alleen speelt bij de SP.
 
En dan lees ik over misbruik van mensen door de SP, ik wijsje graag op o.a. de zaak Elske ter Veld die door de partij top van de PvdA opgeofferd werd om de coalitie bijeen te houden.
 
No hard feelings Befana, groetjes!
Pagina12
Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Vul deze captcha in
Dit is een verplicht veld
Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl